Hiljainen kapina vol.1

Tervetuloa pohtimaan työstä kieltäytymistä Werstaalle ke 8.11. klo 18

Näkökulmia vaihtoehdoista palkkatyölle tarjoilevat:

Elämän merkityksellisyyden kehtaamo EHTA
Kehtaamo on Legioonateatterin nuorten aikuisten Y&Z-ryhmän palvelu, joka kyseenalaistaa työkeskeisen elämän. Kehtaamossa saat olla rauhassa, elämän ei odoteta etenevän opintoputkesta työputkeen, voit olla sopivasti työmarkkinoiden käytettävissä, leikkiä työntekoa ja saada vinkkejä kiinnostavista mahdollisuuksista palkkatyön ulkopuolella.

Eurooppa kieltäytyy työstä
Ketkä asettuvat vallitsevaa työn järjestämisen vastaan ja miten? Työväenmuseo Werstaan Eurooppa kieltäytyy työstä -näyttelyn työryhmä on haastatellut lukuisia ihmisiä aiheesta eri puolilla Eurooppaa. Työryhmä kertoo, minkälaisia työn kritiikkiin ja työn toisin tekemiseen liittyviä ideoita ja käytäntöjä he ovat oppineet haastateltaviltaan.

Tapahtuma on ensimmäinen osa Työväenmuseo Werstaan ja Legioonateatterin yhteistä Hiljainen kapina -hankkeen tapahtumasarjaa. Hiljaisessa kapinassa pohditaan tämän päivän nuorten aikuisten erilaisia tapoja ajatella ja elää todeksi sosiaalisesti ja ekologisesti kestävämpää elämää.