Maailma pulassa -luentosarja 6.2.2024 klo 17

Tervetuloa seuraavalle Maailma pulassa -luennolle ti 6.2. klo 17. Puhumassa on Yhdysvaltain tutkimuksen professori Mikko Saikku Helsingin yliopistosta. Hän käsittelee aihetta ’Dust Bowl’ – Yhdysvaltain suurten tasankojen 1930-luvun katastrofi. Pölymyrskyt aiheuttivat laajan siirtolaisuuden ja se pahensi 1930-luvun lamaa.

Osallistumislinkki luennolla julkaistaan ennen luentoa täällä

Luentosarjassa on maaliskuussa vielä kaksi luentoa, joissa käsitellään 1930-luvun laman vaikutuksia Suomessa:

ti 5.3. klo 17, Työtä vailla: Mustat listat veivät Neuvosto-Karjalaan, professori Maria Lähteenmäki, Itä-Suomen yliopisto.

ti 19.3. klo 17-19, Tamperelaisten perheiden toimeentulo 1930-luvun laman aikana, dosentti Jarmo Peltola, Helsingin yliopisto.

Luentosarja liittyy Työväenmuseo Werstaalla 18.8.2024 saakka avoinna olevaan Amerikan suuri lama -näyttelyyn, jossa on esillä Dorothea Langen kuvia Yhdysvaltain 1930-luvun lamasta.

Verkkoluentoa on mahdollista seurata myös Työväenmuseo Werstaan auditoriossa, mistä käsin luentoa myös valvotaan.

Luennot ovat maksuttomia.

Luentosarjan järjestävät yhteistyössä Työväenmuseo Werstas ja Tampereen seudun työväenopisto.