Supersankarit-seikkailurata la 11.2. klo 11-14

Supertaitoo!
Taiteen perusopetusta antava tahot sekä lastenkulttuurin tekijät esittelevät toimintaansa Finlaysonin alueella Supersankarit-seikkailuradalla. Teemana radalla on saduissa seikkailevat supersankarit, joilla on supervoimia ja erityisiä kykyjä.

Supersankarit-seikkailuradalla on kuusi toimintapistettä, joissa pääsee kokeilemaan erilaisia lastenkulttuurin supertaitoja. Kohteet voi kiertää vapaasti eri järjestyksessä kolmen tunnin aikana. Kaikissa pisteissä on ohjaajat paikalla.

Seikkailuradalla muodostuu oma supersankarihahmo!

🦹Sorin Sirkuksen pisteessä supersankari saa oman jännittävän tempun
🦹Näpsän kanssa askarrellaan luovia supervoimia antava satumainen esine
🦹Uulun seurassa tehdään äänimaailma supersankarin seikkailutarinaan
🦹Yöstäjän ohjauksessa luodaan leikkisästi supersankarihahmo ja tarinan aineksia
🦹Tampereen konservatorion kohteessa opetellaan supersankarin näyttäviä tanssiliikkeitä
🦹Sara Hildén -akatemian pisteessä piirretään yhdessä supersankarigalleria

Seikkailuradan toimintapisteitä sijaitsee Finlaysonin alueella muun muassa Vooningissa, Työväenmuseo Werstaan Bertel-salissa ja työväentalossa sekä Siperian liikekeskuksen puolella. Kulkureitin varrella on kylttejä ja supersankareita opastamassa seikkailuradan kohteisiin.

Tapahtumaan voi tulla jo valmiiksi sankarihahmoksi pukeutuneena.

Lapset osallistuvat aikuisen seurassa.

Ikäsuositus yli 4-vuotiaille.

Ohjelmamuutokset mahdollisia.

Vapaa pääsy.

Tapahtuma on osa Lasten Pirkkaset 2023 ohjelmaa.
———-
Toteutus: Finlaysonin alue, Työväenmuseo Werstas ja ILOILO Tuotantopalvelut.

Yhteistyössä mukana superseikkailemassa: Sorin Sirkus, Kulttuuriosuuskunta Uulu, Käsityö- ja muotoilukoulu Näpsä, Sanataideyhdistys Yöstäjä, Tampereen konservatorio, Tampereen seudun työväenopisto ja Sara Hildén -akatemia.