Talvilomaohjelmaa 25.2.-3.3.2024

ti-su 27.2.–3.3. koko päivän kello 11-18 Museosuunnistus ja Leikkikauppa

Museosuunnistus Yhteisvoimin-näyttelyssä:
Löydätkö kaikki näyttelyn hevoset? Suunnistukseen osallistuneet saavat pienen yllätyksen aulan infotiskiltä.

Osuusliike Vekara avoinna:
Talvilomaviikon erikoistarjouksena maistuva Ape-sekoitus sekä rieväkone Sulolla veivatut uunifroteiset leivät! Tervetuloa leikkimään kauppaa!

ti-pe 27.2. – 1.3. klo 14 Lastenkierros Teollisuusmuseoon

Teollisuusmuseon Viiperi Hiiri haluaisi tietää, millaista lasten elämä tehdaskaupungissa on ollut ennen vanhaan. Tule mukaan kierrokselle auttamaan Viiperia saamaan selville, millaista lasten arki on ollut: miten on asuttu ja kuinka on leikitty! Kierroksen kesto on 45 min ja se sopii 4 vuotta täyttäneille. Lapset osallistuvat aikuisen kanssa. Vapaa pääsy.

la 2.3. ja su 3.3. klo 15 Opastus Teollisuusmuseoon

Teollisuusmuseo on näyttely tamperelaisista tehtaista ja elämästä tehdaskaupungissa. Opastuksella tutustutaan tehtaiden ja tehtaalaisten historiaan: millaista oli työskennellä valtavissa tehdashalleissa, entä mitä kaikkea tamperelaiset tehtaat ovat valmistaneet eri aikoina? Opastuksen kesto on noin tunti, vapaa pääsy.

Avoinna näyttelyt

• Yhteisvoimin – näyttelyssä on myös leikkikauppa Osuusliike Vekara ja paljon mielenkiintoista tutkittavaa!
  • Teollisuusmuseo – koko perheen kohde, jossa on paljon nähtävää ja koettavaa: kokeile stereoskooppia, rakenna oma tehdaskaupunki ja etsi kaikki Viiperi Hiiren seitsemän hiirenkoloa!
  • Höyrykonemuseo – näe suurin Suomessa käytetty tehdashöyrykone alkuperäisellä paikallaan!
  • Amerikan suuri lama – dokumentaarisen valokuvauksen klassikko Dorothea Langen kuvia 1930-luvun Yhdysvalloista
  • Eurooppa kieltäytyy työstä – dokumentaarinen näyttely vaihtoehdoista palkkatyölle Euroopan eri maissa
  • Yhteisvoimin Präntööllä – pienoisnäyttely Vaasan puuvillatehtaalaisista