Talvilomaviikon ohjelma 25.2.-5.3.

Kaikkiin museon talvilomapuuhiin on vapaa pääsy, tervetuloa!

Taikalampputehtävä Höyrykonemuseossa 25.2. – 5.3.
Valo on jännä juttu, eikä ihmissilmä näe kaikkea! Höyrykonemuseoon on piilotettu kolme kuviota, jotka löytyvät vain taikalampun avulla. Etsi kuviot ja piirrä ne tehtäväpaperiin. Kun olet löytänyt kuviot, voit hakea yllätyksen museon aulan infopisteestä.

Loikoilu & Puuhapaja 25.2.-5.3.
Mukavaa omatoimipuuhaa näyttelykerroksen Pajalla. Piirrä ja väritä, uppoudu retrosarjiksiin tai Tammen kultaisten kirjojen maailmaan lukunurkassa tai askartele paperikirppu. Avoinna museon aukioloaikana ti-su 11-18.

Yleisöopastus la ja su 25.-26.2. sekä 4.-5.3. klo 15 Teollisuusmuseo + Höyrykonemuseo
Opastettu kierros koko perheelle tehtaiden Tampereen historiaan: näe Suomen suurin höyrykone alkuperäisellä paikallaan, tutustu entisajan arkeen ja työntekoon, näe maailman ensimmäinen lentokoneiden musta laatikko ja opi miten sata vuotta sitten muovia tehtiin lehmänmaidosta!
Kesto noin tunti, vapaa pääsy.

Lasten Finlayson: Täti Taikakynän piirustusleikkityöpaja ti 28.2. klo 11–12
Bertel-sali, 2. krs.

Täti Taikakynällä on lapsia innostava piirustusleikkimenetelmä. Piirustusleikkien avulla lapset oppivat, onnistuvat ja pitävät hauskaa. Työpajassa käynnistetään ne omatkin taikakynät.
Ikäsuositus yli 6-vuotiaille.
Lapset osallistuvat aikuisen seurassa.
Vapaa pääsy.
Ohjelmamuutokset mahdollisia.

Tapahtuman järjestävät yhteistyössä Finlaysonin alue, Työväenmuseo Werstas ja ILOILO Tuotantopalvelut.

TosiSatu, Improvisaatioteatteri Snorkkeli ke 1.3. klo 11 ja to 2.3. klo 12
Bertel-sali, 2.krs.

Koko perheen TosiSatu on esitys, jossa tarinasta ja sen juonenkäänteistä päättävät lapset. Luvassa on yllätyksellinen ja aktiivinen tuokio Improvisaatioteatteri Snorkkelin seurassa. Lapset pääsevät vaikuttamaan yhdessä keksityn tarinan kulkuun. Esityksen kesto 45 min.
Ikäsuositus yli 4-vuotiaille. Lapset osallistuvat aikuisen seurassa. Vapaa pääsy.
Ohjelmamuutokset mahdollisia

Tapahtuman järjestää yhteistyössä Finlaysonin alue ja Työväenmuseo Werstas.