Tampereen päivä Werstaalla sunnuntaina 2.10. kello 11-18

Tampereen päivänäkin Werstaalle on vapaa pääsy! Tule tutustumaan kaupungin historiaan Teollisuusmuseossa tai Höyrykonemuseossa. Kalle Kallion väitöskirjaan perustuva näyttely Ratajätkät kertoo raideammattilaisten raskaasta työstä. Museokirjapainossa pääset vanhan ajan tunnelmaan ja kirjakirppikseltä teet parhaat löydöt kotiin viemisiksi.
Klo 12 ja 15 Opastus Teollisuusmuseoon
Opastetulla kierroksella Teollisuusmuseoon tutustutaan Tampereen teollisuuden 200-vuotiseen historiaan. Teollisuusmuseo kertoo tehtaista, ihmisistä teollisuudessa sekä teollisuuden tuotteista. Näyttely on Werstaan ja Vapriikin yhdessä toteuttama. Opastuksen kesto on n. 45 min, kierros alkaa näyttelykerroksen aulasta.
Klo 13-15 Museokirjapaino avoinna
Tule tutustumaan vanhan ajan kohopainotekniikkaan Werstaan Museokirjapainossa. Painokoneita on käyttämässä kirjanpainaja Esa Multanen.
Klo 13-16 Kirja- ja rompekirppis ala-aulassa
Kirja-ja rompekirppiksellä on muun muassa vuosikertakirjallisuutta ja erinomaista rompetta helpoin hinnoin. Kirppiksellä tiskin takana ahkeroivat Werstaan vapaaehtoiset Museosakista.
Tampereen päivän ohjelma Werstaalla on osa koko kaupungin Tampereen päivän ohjelmaa.