Tampereen Sosiaalifoorumi ja Mahdollisuuksien Tori 18.5.

Lauantaina 18.5.2024 kello 11–16
Tapahtumapaikka on Työväenmuseo Werstas ja Väinö Linnan aukio sen edessä. Tapahtuma kokoaa yhteen järjestöjä ja muita globaalin oikeudenmukaisuuden puolesta toimivia tahoja. Teemana tänä vuonna on ROHKEUS.

Mahdollisuuksien torilla kävijät pääsevät tutustumaan Tampereen järjestötoimintaan. Aukiolla on koko tapahtuman ajan monipuolista ohjelmaa ja esityksiä. Tapahtumassa voi myös ostaa ruokaa ja käsitöitä.

Toriohjelma
11.00 Tervetuliaissanat & capoeira-esitys (Respeite Capoeira)
11.30 Fingo ry – Veroilla globaalia oikeudenmukaisuutta? – Lukiolaiset etsimässä vastauksia
12.00 Open mic – tutustu torin järjestöihin ja toimijoihin

Uuden Brasilian Ystävät
Äetsän Seudun Kehitysmaayhdistys ry

SOSIAALIFOORUMI
Tampereen Sosiaalifoorumissa puolestaan käydään ajankohtaista yhteiskunnallista keskustelua. Tampereen sosiaalifoorumi on osa kansainvälistä sosiaalifoorumiliikettä. Foorumilla pyritään rakentamaan yhteinen tila, jossa erilaiset kansalaisjärjestöt ja muut sosiaaliset liikkeet kohtaavat.

12.00-13.00 Uuden Brasilian ystävät: Brasilian köyhien talonpoikien taistelu maasta (Auditorio)
12.00-13.00 Tampereen Vasemmistokristityt: Vapautuksen teologiaa etsimässä (Bertel-sali)
12.30-13.30 Pirkanmaan Rauhanpuolustajat ry: Siemenet versovat –näyttelyn esittely (Työväentalo)
13.00-14.00 Sumud: Resisting colonialism in Palestine and beyond (Auditorio)
14.00-15.00 ACT4DEM & Network of Thai Berry Pickers in Sweden and Finland: Blood berries (Työväentalo)
13.15-14.15 Elokapina: 1.5°C – Kohti myrskyvaroitusta (Bertel-sali)
14.30-15.30 Setlementti Tampere ry & Kumppanuusyhdistys Artteli ry: Rahasta vai rakkaudesta? Dialoginen paneeli sote-järjestöjen tulevaisuudesta (Bertel-sali)
14.30-16.00 Elokapina, Tampereen Maan ystävät (MYTTY) & Tampereen seudun Rauhanpuolustajat: Päättymättömästä kolonialismista ympäristöromahdukseen (Auditorio)
Lisäksi nähtävillä on Siemenet versovat -taidenäyttely (Rauhanpuolustajat)

Tapahtuma on ilmainen, kaikille avoin ja esteetön. Werstaan tiloissa on esteetön WC.
Tapahtumissa ei hyväksytä minkäänlaista syrjintää eikä häirintää. Pyydämmekin kaikkia osallistujia noudattamaan turvallisemman tilan periaatteita.

Tapahtumaa tukevat Fingo ry, Tampereen kaupunki ja Työväenmuseo Werstas.