Teollisuuden historiaa opastuksilla la-su 18.-19.5.

Viikonloppuna 18.–19.5.2024 on luvassa rautaisannos Tampereen teollista historiaa!

Yleisöopastuksilla la 18.5. ja su 19.5. klo 15–16 tutustutaan Teollisuusmuseoon ja sunnuntaina 19.5. klo 13–14.30 on Teollinen Tampere -kierros.

Teollinen Tampere -kierroksella kävellään Tammerkosken yläjuoksun tehdasalueilla: Tampellan, Finlaysonin ja Frenckellin alueilla. Opastuksella kerrotaan, miten Tampereesta tuli maamme teollisuuden keskus eli Suomen Manchester, entä miten teollistuminen muutti arkea ja elämää?

Kaikille yleisöopastuksille on vapaa pääsy. Lähtö Työväenmuseo Werstaalta.

Viikonlopun yleisöopastukset juhlistavat Kansainvälistä teollisuusperintöreittiä, johon Työväenmuseo Werstaan lisäksi Suomessa kuuluu 18 kohdetta. Reitti on osa ERIH – European Route of Industrial Heritage verkostoa. Teollisuuperintöreitin virallisia avajaisia vietetään 17.5.2024.