Työväenkirjallisuuden päivä 3.9.2022 kello 11-18

Työväenkirjallisuuden päivä järjestetään jälleen parin vuoden tauon jälkeen paikan päällä Työväenmuseo Werstaalla. Teemana on tänä vuonna OIKEUS JA KOHTUUS. Mitä se merkitsee työväkeä koskevan kauno- ja tietokirjallisuuden yhteydessä?

Miten työntekijöiden oikeudet toteutuvat alati muuttuvilla työmarkkinoilla? Mitä tarkoittaa kohtuullinen elämäntapa? Millainen tulevaisuus yhdistää yksilön oikeudet ja kestävän elämäntavan ihanteen toisiinsa tasa-arvoisesti? Mistä länsimainen yksilö on valmis luopumaan? Entä miksi suurvallat katsovat usein omaksi oikeudekseen määritellä kehityksen kulkua?

Ohjelmassa on paneelikeskusteluja, haastatteluja ja esitelmiä sekä aforismi- ja runoesityksiä. Tapahtumassa esiintyvät muun muassa Iida Rauma, Siiri Enoranta, Noora Vallinkoski, Jukka Kekkonen, Emilia Kukkala, Osmo Soininvaara ja Kari Enqvist.

Työväenkirjallisuuden päivässä on myös kirjamyyntiä.

Työväenkirjallisuuden päivä on kaikille avoin ja maksuton tapahtuma, jonka järjestävät yhteistyössä  Työväenmuseo Werstas, Työväen Sivistysliitto, Kansan Sivistystyön Liitto, Tampereen yliopisto ja pirkanmaalaiset kulttuuriyhdistykset. Tapahtuman kummeina toimivat kansanedustajat Jukka Gustafsson ja Anna Kontula.

Lue lisää Työväenkirjallisuuden päivän omilta sivuilta