Vaikuta! Avoin ideapäivä nuorille ti 26.3.2024 klo 15-18

Hei alle kolmekymppinen – millaisia tapahtumia ja työpajoja haluaisit Werstaalla nähdä? Mistä teemoista kaipaisit enemmän puhetta? Onko sulla idea, jonka haluaisit ehkä toteuttaa Werstaan kanssa?

Tervetuloa poikkeamaan Työväenmuseo Werstaan avoimeen ideapäivään tiistaina 26.3. klo 15-18! Myös erilaiset ryhmät ovat tervetulleita osallistumaan. Kaipaamme ajatuksia ja ideoita sekä mielipiteitä ja kommentteja meidän ideoihimme siitä, mihin suuntaan Werstaan nuorille ja nuorille aikuisille suunnattua yleisötoimintaa pitäisi kehittää. Mukana kehittelemässä on Kollektiivi Hiekkalaatikko ja tarjolla on pientä purtavaa.

Vaikuta-työpaja on osa Hiljaista kapinaa, Työväenmuseo Werstaan ja Legioonateatterin yhteishanketta, jossa tutkitaan yhdessä nuorten kanssa kapinallisuutta ja aktivismia yksilöitä ja yhteiskuntia muuttavana positiivisena voimana.

Hiljaisen kapinan aikana Werstaalla järjestetään yleisötilaisuuksia erilaisista tavoista elää toisin ja kapinoida ja joihin Legioonateatterilla toimiva Y&Z-ryhmä tuottaa esityksiä. Lisäksi museolle kehitetään yhdessä nuorten ja nuorten aikuisten kanssa uudenlaista yleisötyön konseptia.

Hanketta rahoittavat Operaatio Pirkanmaa, Museovirasto ja Kuluttajaosuustoiminnan säätiö.