Vertaistyötä ja vaiettuja tarinoita 12.6. klo 15.30-18.00

Sinuiksi ry:n edeltäjän Vagabondi ry:n ensimmäinen sosiaalityöntekijä Seija Välimäki-Adie kertoo miten ammatillinen tuki- ja neuvontatyö sai alkunsa ja millaista työ oli. Tule jakamaan kokemuksiasi ja kuulemaan setaveteraanien kertomuksia siitä, kuinka sateenkaarikansa on vuosikymmenien ajan tarjonnut ja kehittänyt vertaistukea.

Vaiettuja tarinoita -lyhytvideoissa kuulemme tarinoita kaksoiselämästä, itsensä hyväksymisestä ja arvostamisesta ja rakkaudesta. Matkaamme läpi elämän ilojen ja surujen.

Kahvitarjoilu klo 15.30 alkaen. Ohjelma alkaa klo 16.00.

Tapahtumassa on myös mahdollisuus tehdä lahjoituksia museon sateenkaarihistorian kokoelmaan. Olisiko sinulla jokin esine tai kuva, jolla voisit kartuttaa Työväenmuseo Werstaan LHBTIQ+-kokoelmaa? Se voisi olla esimerkiksi valokuva, henkilökohtainen muistoesine tai arjen käyttötavara. Esineeseen tai kuvaan liittyvä tarina tekee siitä historiallisesti merkityksellisen. Museossa sateenkaarevat tarinat säilyvät osana suomalaisten moniäänistä ja monipuolista historiaa.

Tapahtuma on osa Manse Pride -viikon ohjelmaa.